Tästä alkaa nettipäiväkirjani aiheena ratsastuksen alkeet. Ratsastuksen aloitin syksyllä, mutta ihan alkeita tässä harjoitellaan vieläkin.

Tunneilla käyn Nousiaisissa Tillintallilla (www.tillintalli.net). Kovasti olen pitänyt tallin opetustyylistä ja persoonallisista hevosista.

Talven mittaan tapahtunutta:

- Olen tippunut kolme kertaa (joista lisää myöhemmin)

- Ollaan käyty usein maastossa (myös ilman satulaa) hakkuuaukeilla ja metsässä harjoittamassa tasapainoa

- Olin aikuisten tasapainopäivillä syksyllä, jossa mentiin liinassa ravia ilman satulaa ja nostettiin kädet ylös sivuille (ja pysyin kyydissä!)

- Ollaan tehty paljon erilaisia pujotteluja ja maapuomien ylitystä

Olen käynyt pari kertaa yksityistunnilla hevosella (Romanssilla), jolla minua jännittää ratsastaa. Ensimmäisellä kerralla jännittikin kovasti, mutta toinen kerta meni sitten paljon paremmin ja jännittämättä. (Näistäkin lisää myöhemmin.)